Sierpień 23, 2018

Elementy Metody Porannego Kręgu

Metoda wielozmysłowa

Wszystkie etapy zajęć wykonywane są w stałej, zawsze takiej samej kolejności, dzięki czemu dzieci uczą się identyfikować działania i przewidywać zdarzenia.

Spotkanie w kręgu przynosi dziecku poczucie bezpieczeństwa, przyjemność i zadowolenie, stanowi okazję do spotkania terapeuty i dzieci jako równych sobie partnerów, sprzyja rozwojowi komunikacji oraz budowaniu relacji między osobami.

Podstawą tworzenia programu Porannego Kręgu jest świat przyrody – żywiołów, barw, zapachów, smaków, wrażeń dotykowych i termicznych.

  • kolor (żółty, biały, niebieski, zielony, czerwony)

  • zapach:(lawendowy,miętowy, cytrynowy, różany)

  • smak: (krem orzechowy, miętowe talarki lub herbata, cytryna, wiśniowa konfitura)

  • instrument: (dzwony rurowe, dzwonki, trójkąt, bębenek, grzechotka z piaskiem)

  • głoska: („e”, „a”, „o”, „i”)

  • żywioł: (powietrze, lód, ziemia, ogień)

Na przykład: w jesiennym Porannym Kręgu stosuje się:

-kolor: żółty

-zapach: lawendowy

-smak: krem orzechowy

-instrument: dzwony rurowe

wokalizuje się głoskę: „e”

-żywioł: rozwiewa strumieniem powietrza z wentylatora kolorowe liście.